Close

Inloggen

Indien u nog geen wachtwoord voor Speurders.nl heeft, kunt u dit aanvragen door uw e-mailadres in te voeren en op 'Aanmelden' te klikken.
In het 'Mijn speurders' gedeelte van de site kunt u uw advertenties en uw overige gegevens beheren.

Inloggen

Wachtwoord vergeten? Klik hier

Aanmelden

Nog geen wachtwoord en wil er graag een ontvangen

reageer

Oplichting??

remkob29
Nieuw op forum
Oplichting??
Hallo allemaal,

Ik heb een zeiljacht te koop staan voor € 5000,-
Onderstaande email heb ik gekregen van een ene Francis Delaverne. Ik kreeg hier gelijk een raar gevoel bij en heb besloten mezelf niet bloot te geven. Op internet is ook een bootmakelaar 3x door deze vent benaderd. Heeft iemand enig idee hoe ze te werk gaan??
Hij wil waarschijnlijk de boot meenemen en daarna kom je er achter dat het overmaken van het geld is mislukt??

Bonsoir Mr et Mme
Je suis Mr Francis DELAVERGNE Directeur d'entreprise situé à ABIDJAN.
Je suis très intéressé par votre annonce. Vu l'urgence, je vous prie de bien vouloir me faire parvenir le plus tôt possible, des photos de l'intérieur et extérieur en fichier joint afin de la visualiser et d'avoir plus amples informations.
J'aimerai savoir quel est le mode de paiement au quel vous optez.
Dans cette attente, et donc si vous êtes intéressé veuillez me faire parvenir les photos.. Et prendre contact avec moi le plus vite afin que nous puissions entamer la procédure d'achat et s'il vous plaît donné moi votre adresse exacte afin que dès la conclusion de notre marché mon mandataire qui réside en Europe entra avec vous pour plus d'informations.
Mes sincères salutations
E-mail: ********@yahoo.fr
Mr Francis DELAVERGNE
Librairie de la poste 12
Avenue de la poste
11 BP 2094 Abidjan 11 (RCI) [/B] Tel: 00225 02 73 08 47

09:51, 23-03-2009 citeer in reactie
TomKloosterman
Nieuw op forum

Hallo,

ook ik ben benaderd door die Francis.
Dit is zijn 2e mailtje die ik gekregen heb (vertaald door een vertaalprogramma vanuit het frans)

Dear Mr TOM,
I am receipt of your message.
I am interested in your ad. I have no knowledge in English, because I am using a translator to write you. So please m'escuser for my spelling.
I am traveling for work and therefore I could not go to the coast for a visit or a review board the boat. I hope you send me the datasheet of the boat.
We proceed by international bank transfer in Euro. After the transaction of funds I will contact my agent Mr DIETER PROBST who resides in London, he will contact you for administrative formalities and others so that the boat is on the Port of Abidjan. My agent spoke French.

Then I will send you my details to write an act of sale of a pleasure boat that you will send me as soon as possible by mail so I can sign and send it to you. I would like to quickly begin the process of buying the boat used as an exhibition.

Please answer me please

Flag-How is it that boat?
Your last-net price?
You are an individual or a professional?

Sincerely

Mr Francis Delavergne
Librairie de la poste 12
Avenue de la poste
11 BP 2094 Abidjan 11 (RCI)
Tel: 00225 02 73 08 47

Wat hij nou precies wil is mij nog steeds onduidelijk. Hij heeft de boot nooit van dichtbij gezien, alleen maar van foto's van de site www.botenboten.nl.

Groeten,

Tom

21:09, 26-03-2009 citeer in reactie
tcip
Nieuw op forum
Abidjan poging tot oplichting?
Goedenavond,

ik heb dezelfde mailtjes gehad. Wil ongezien mijn boot kopen. Heeft een mooie kopie van zijn paspoort gestuurd. Vraagt nu om een koopcontract. Doe ik niet, lijkt me geen serieuze koper. Geen persoonlijke gegevens sturen.
Is het beste om te vragen met contant geld te komen en dit samen op een bank te gaan storten. Als dit lukt is het geld niet vals en staat het op een rekening waar de koper niet aan kan komen.
Daarna kan hij de boot meenemen. Lijkt mij safe, of hebben jullie een ander idee?

21:40, 29-03-2009 citeer in reactie
TomKloosterman
Nieuw op forum

Stuur die kopie maar door naar de politie

Ik heb die "koper" een mail gestuurd dat de boot niet te koop is en dat hij ook niet meer op de mail hoeft te reageren.
Het is overduidelijk dat deze "koper" geen serieuze koper is.

22:30, 30-03-2009 citeer in reactie
bart
Nieuw op forum
oplichter francis delavergne
Hallo Allemaal,

Ik ben ook benaderd door Francis Delavergne met identieke e-mails. Het is duidelijk dat het een oplichter is. geen gevoelige informatie opsturen.

Groeten Bart

09:59, 31-03-2009 citeer in reactie
reageer
alle nieuwe berichten
« vorig onderwerp | volgend onderwerp »